Reputatie en zakelijke etiquette
Een gebrek aan de juiste zakelijke etiquette heeft grote invloed op de reputatie van bedrijven. Dit blijkt uit onderzoek van Booking.com. Volgens 62 procent van de zakenreizigers kan het verkeerd gebruik van etiquette, zoals foutief groeten, leiden tot onnodige kosten of het missen van een zakelijke deal.
De boekingssite hield een enquête over de zakelijke etiquette onder ruim 4.500 zakenreizigers uit acht verschillende landen. Een derde van alle ondervraagde zakenreizigers heeft wel eens een culturele misser begaan op zakenreis, terwijl 45 procent van de respondenten zei te hebben meegemaakt dat een collega of zakenpartner op cultureel gebied de plank missloeg. De top vijf van vermelde zakelijke blunders in het onderzoek zijn: tijdens een bijeenkomst je mobiel gebruiken, niet op gepaste manier begroeten, ongepaste kleding, te hard praten en e-mail niet binnen 24 uur beantwoorden.
Gebrek aan kennis over de juiste zakelijke etiquette in het bezoekende land heeft grote invloed heeft op de reputatie van de zakenreiziger en zijn/haar bedrijf, zegt Booking. 62 procent van de zakenreizigers zegt dat de blunders leiden tot onnodige kosten.
Lees hier het volledige bericht.