Innoveren met kalenders

Meer dan mooi. De waarde van kalenders. Een uitgelezen moment om dat te zien is de Kalenderwedstrijd voor producties in Nederland en België. De jury is net bijeengeweest om de inzendingen te bewonderen en beoordelen. Dit jaar mocht Wim Broekman daaraan zijn steentje bijdragen.

Kalender

Gekeken wordt kortweg naar originaliteit, creativiteit, uitvoering en bruikbaarheid. Mijn rol was ook de communicatieve waarde en inzet erbij te betrekken. Is het concept bijvoorbeeld crossmediaal, wordt er een merk of organisatie sterker van of wordt er een dialoog op gang gebracht. Elementen die juist in een kalender of agenda gedurende een heel jaar kunnen worden benut. Twee zaken zijn wat mij betreft belangrijk. Juist de productie van kalenders biedt de grafische bedrijfstak uitgelezen kansen te innoveren. Je investeert geld en tijd in een langer bruikbaar product, dus het is een kans dan grenzen en vernieuwing op te zoeken. Vaak blijken de vondsten ook op andere producten en technieken toepasbaar. Het tweede facet is samenwerking. Dat is wat mij betreft essentieel. Met onder meer studenten, ontwerpers, fotografen, kunstenaars, collega’s, productontwikkelaars en vooral ook eigen medewerkers. Zoeken naar nieuwe ideeën en kansen grijpen. Eind maart maakt de Stichting Kalenderwedstrijd alle winnaars bekend.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *